• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 20.06.16, 11:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasvata kliendist enda fänn

Madala hinnaga meelitad sa kliendi oma toodet või teenust proovima – ta annab sulle võimaluse. Kui sa aga müüd kehva toodet, siis hind on tähtis ­ainult esimesel korral, kirjutab müügipraktik Priit Liiv.
Apple'it iseloomustab klientide tugev lojaalsus.
  • Apple'it iseloomustab klientide tugev lojaalsus. Foto: EPA
Meil on levinud eelkõige tehingupõhine müük, kus pannakse palju rõhku kliendi hankimisele, aga sealt edasi tihtilugu ei mõelda.
Kas oled mõelnud, kui palju on klient sinu ettevõttele väärt? Kui palju su klient ostab? Kui tihti ta ostab? Kui kaua või mitu korda ta ostab?
Ma ei ole kindlasti see inimene, kes väidaks, et head toodet pole vajagi müüa ega turundada – klient leiab selle ju ise üles. Vaevalt. Küll aga on hea toode eelduseks eduka äri ajamiseks. On ju müügiinimeselgi parem tunne müüa toodet, mille üle ta on uhke ja mida kliendid armastavad.
Igal ettevõtja võiks endalt küsida kahte küsimust. Esiteks: kui suur su äri oleks, kui sul oleks alles iga klient, kes sinu toodet/teenust kunagi üldse on proovinud? Võimalik, et piisavalt palju inimesi ei tea sinust, aga võib ka olla, et need, kes teavad, ei taha osta rohkem. Mõlemaga tasub tegeleda.
Teiseks, kuidas sa korraldaksid oma ettevõtte tegevust, kui kogu sinu uue äri tulu tuleks soovituste kaudu? Kui suudad oma kliendid muuta enda fänniks, võib sul varsti olla äri, milles on kümneid või sadu müügiagente, kes aga ei küsi palka, vaid hoopis maksavad ise sulle.
Loe pikemalt teemaveebist bestsales.ee.
Autor: Priit Liiv

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele